23.02.2015

Spillanmeldelse: Child of Light

Tittel: Child of Light 
Sjanger: Rollespill 
Utvikler: Ubisoft Montréal 
Utgiver: Ubisoft 
Utgivelsesdato: 29. apr, 2014
Spilt på pc, windows 8


I dag har jeg spilt ferdig et spill jeg veldig gjerne vil anmelde. Jeg vet at det ikke passer helt til tidligere tema her på bloggen, men jeg utnytter det at den heter boknerd og deler dette med dere.


Spillet følger Aurora som i løpet av en natt sovner inn og våkner opp i en annen verden. Hun får fortalt av en seer at for å komme seg tilbake til virkeligheten må hun finne stjernene, solen og månen som mørket har gjemt. Hun legger dermed ut på et spennende eventyr. På reisen møter hun mange magiske skapninger som bor i dette landet. De slår seg etterhvert sammen med Aurora og hjelper henne med å komme seg fremover i verden.

Gjennom spillet beveger du deg igjennom ulike deler av verdenen, der det bor ulike folkeslag. Alle verdene er nydelig laget, og bakgrunnene kommer i mange lag og ser ut til å ha blitt malt med vannmaling. Fargene er helt fantastiske, og innslag av krystaller som glitrer og fluffy skyer gjør spillet så utrolig vakkert. Din faste følger er også en ildflue som du styrer med musepekeren og som gløder som en liten blå ball. Det hele er fortryllende.

Noe annet jeg syntes var veldig gøy var at spillet hadde et veldig lett kampsystem. Det hele er styrt utifra en tidslinje og når det er din tur til å angripe har hver karakter noen angrep å velge i. Det er også veldig lett å bytte mellom karakterene i kamp og alle er veldig forskjellige og egner seg mot ulike typer fiender. Det er også et system som gjør at etterhvert som du går opp en level får du poeng som du kan bruke til å lære nye angrep eller forbedre de gamle. I tillegg tilegner du hver av karakterene steiner som gir dem ulike kunnskaper som for eksempel bedre beskyttelse mot vann, sterkere magi eller raskere slag.

Jeg syns dette var et nydelig spill med forfriskende karakterer. De hadde alle forskjellige bakgrunnshistorier og personligheter som skilte dem fra hverandre. Historien ble fortalt i et sjarmerende rim og det hele hang veldig godt sammen. Et spill jeg vil anbefale alle å prøve ut om du liker eventyrlige rollespill. (Jeg kjøpte det her)

5 / 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar