15.07.2014

Topp Ti Tirsdag: Favoritt TV Serier

Topp ti tirsdag er et meme laget og vertet av The Broke and the Bookish, der de hver uke gir deg et tema som du kan lage en topp ti liste til. Denne ukens tema er "top ten favourite tv shows". Jeg elsker å se på tv serier, se filmer og å lese bøker. Å bli fenget av en historie og se hvordan alt utspiller seg. Det jeg liker best med tv serier er hvordan historien kan forsette i nesten all evighet, og du trenger ikke si farvel til nye favorittkarakterer etter bare et fåtall med sider eller minutter. Mine favoritter er som følger (i ingen bestemt rekkefølge):

Bones Det handler om Temperance "Bones" Brennan som hjelper FBI å løse mordmysterier ved hjelp av hennes kunnskap om skjelettet. Jeg har fulgt denne serien nesten fra starten, elsker karakterene og det å se hvor mye de har forandret seg i løpet av årene gjør meg glad. Alltid spennende episoder!

Supernatural - En serie om to brødre som jakter må unatrulige vesener. Selv om jeg ligger en sesong bak så er dette en av de seriene jeg har følgt lengst. Jeg husker jeg pleide å sitte oppe til etter midnatt sånn at jeg kunne se gamle repriser på tv Norge.

Arrow - Dette handler om hvordan Oliver Queen ble til den superhelten han er og hve han gjør for å beskytte byen sin. Jeg er veldig glad i alt som har med superhelter å gjøre så dette er ikke et unntak! 

Young Justice - En tegneserie om hvordan sidekickene til de store superheltene selv starter en "Justice League" for ungdommer. Jeg fant den faktisk gjennom fanart på deviantart og ble helt hektet, det er dumt at de ikke skal forsette å lage flere episoder.

Once Upon a Time - Dette er en tv serie basert på eventyr, det er kjempe gøy å se på og man kjenner igjen mangen av eventyrene. Noen får også en ny twist, noe som er veldig underholdende! Jeg har skrevet om den tidligere på bloggen, du kan lese innlegget her.

Avatar: The Last Airbender - Fantastisk tegneserie satt i en verden der noen mennesker har ulike elementære krefter. Avatarens oppdrag er å holde freden mellom alle menneskene, men Avataren forsvant for lenge siden og flammenasjonen har tatt over landet. Men så dukker han opp igjen i form av en liten gutt og må redde landet ved hjelp av vennene hans. 

Skins - Den handler om en gjeng med britiske ungdommer og livene deres. Serien tar for seg festing, familie, venner, drugs, mental hele og mye mer. Det er seks sesonger, der hver andre sesong ble ungdommene byttet ut. Jeg foretrakk sesong en til tre og har sett dem igjen flere ganger! En av mine absolutt favoritt serier. 

Game of Thrones - Jeg tror vi alle vet hva denne serien handler om. Kampen om tronen og død og fordervelse. En avhengighetsskapende og veldig underholdende tv serie. Det eneste målet jeg har med denne tv serien er å ikke bli for knyttet til karakterene for de kommer nok til å dø snart uansett. Og så må jeg få sett siste episode før noen spoiler noe..

Veronica Mars - Handler om High School jenten Veronica som jobber hos sin far som privatetterforsker på fritiden. En veldig underholdende og gøy serie som desverre ble canceled. Men som trøst har de laget Veronica Mars the Movie!

One Tree Hill - En drama serie om en vennegjeng som vokser opp sammen. Jeg husker at jeg satt fremfor tv etter å ha kommet hjem fra barneskolen bare for å få med meg hva som skjedde videre. Jeg husker de første sesongene gikk i loop på tv og jeg har sett de flere ganger. Etter 9 sesonger tok serien endelig slutt, men jeg er fornøyd med det selv om jeg savner karakterene litt.


Etter å ha skrevet innlegget innser jeg at jeg kanskje glemte noen, men det er så vanskelig å bestemme seg. Så en honorable mention til Sherlock, The Carrie Diaries, The Big Bang Theory, The Finder, New Girl og alle andre jeg kan ha glemt.

Hva er dine favoritter og har du sett noen av disse?

1 kommentar:

  1. wow, ser at vi har sykt lik smak angående tv-serier også :D jeg er også veeeldig glad i Supernatural(favoritten over alle), Skins, once upon a time og avatar :D har sett litt av One Tree Hill(men jeg ble dessverre lei av den) og jeg så siste sesong av game of thrones nå(men jeg syntes den var for voldsom for min smak, selv om jeg syntes den også var bra!!)

    Arrow må jeg gi en sjanse! Ble litt hekta på Heroes under eksamenstiden, men så ble jeg skrekkelig lei av det etter 2-3 sesong eller noe slikt. Det ble bare så merkelige vendinger som ble for usannsynlige. De drøyde bare ut historien i en retning som jeg ikke likte :(

    Jeg er forresten utrolig glad i sex and the city, The Big bang theory(noe av det beste noensinne) og The Carrie Diaries :) Ellers liker jeg også å se på Awkward for en god latter!

    Ser for meg at du er en fan av X-men også :D ?

    SvarSlett