09.05.2012

Unearthly av Cynthia Hand

Forfatter: Cynthia Hand
Utgitt: 4. Januar 2011
Av: HarperTeen
Språk: Engelsk
Medium: Innbundet, lånt
Kjøp fra BookDepository

Historien handler om Clara som har engleblod. Alle med engleblod har en oppgave, en hensikt i livet. Clara har sett syn om en gutt som står i skogen, og hun er sikker på at hun må redde han. Dette synet flytter familien fra solfylte California til en liten by på landet. Clara må begynne helt på nytt, samtidig som hun må finne ut hva denne hensikten i livet, dette synet innebærer.

Clara har engleblod som gjør hun sterkere, smartere og raskere enn alle andre, men følelsene hennes som de hos vanlige mennesker. Hun forelsker seg, har dager der hun ikke er sikker på seg selv. Selv om hun ikke viste hva hun måtte gjøre for å fullføre hensikten sin velger hun å gjøre noe, jobbe fremover. Hun viser hun at hun er en sterk person som velger å følge hjertet sitt og gjøre det hun føler er rett, fremfor å gjøre det alle andre forventer at hun skulle gjøre. De andre personene som er med i historien er mer mystiske og vi får vite lite om dem i denne boka.

Når Clara flytter til et nytt sted må hun begynne helt på nytt. Hun møter nye venner, tvillingene Wendy og Tucker. Den mystiske Angela, og den enda mer mystiske Kristian, som viser seg å være gutten fra synene hennes. Clara vet lite om hensikten hennes, og bruker denne boken til å undersøke dette. Skal hun bli kjent med Kristian, eller vil hensikten skje uavhengig av hva hun gjør. Det dukker etter hvert opp andre hindringer som står mellom Clara og hensikten hennes. Midt i boken skjer det et stort skifte i handlingen. Clara blir fjernet mer og mer fra hensikten hennes, før den plutselig blir kastet tilbake i fjeset hennes. Hva skal hun gjøre, følge hjertet sitt eller det andre sier?

Dette var min første englebok, og jeg må si jeg digget den! Karakterene er interessante og noen mystiske som jeg har lyst til å bli bedre kjent med. Selv om vi ikke vet definert hva Claras hensikt er, er jakten hennes på hva hun må gjøre fengende. Skifte i handlingen var spennende, men jeg var litt missfornøyd med det som skjedde etter det. ALtså var jeg litt skuffet av slutten, jeg hadde håp om at noe annet skulle skje. Alt i alt var det en fantastisk bok og jeg gleder meg til å lese neste!

 4 / 5

2 kommentarer:

  1. Fin blogg du har! Dette her virka som ei spennande bok :P

    SvarSlett