19.12.2013

Tema Torsdag: Julegaver og juleønsker


Dette innlegget er en del av en serie der jeg prøver å poste et blogginglegg hver dag frem til julaften. Glem heller ikke å sjekke ut giveaway'en som varer ut desember. Klikk her for å delta!


Dagene før jul er travle selv om jeg har fri, så jeg merker at blogginnleggene bare kommer senere og senere på dagen. Beklager for det, men "bedre sent enn aldri?" Tema Torsdag er en spalte jeg prøver å poste hver uke, der jeg tar for meg ulike bokrelaterte tema. Denne ukens tema er bøker jeg ville gitt bort eller ønsket meg selv til jul.

De første to på listen min har handling som foregår i juletiden. Nemmelig Dash & Lily's Book of Dares og Let It Snow, jeg har ikke fullført noen av disse selv men har hørtmye bra om dem. Det er også koselig å motta søte julehistorier som en kan kose seg med i romjulen. Dash & Lily er skrevet som et sammarbeid mellom to forfattere, mens Let It Snow inneholder tre noveller fra tre ulike forfattere blant annet John Green. I den sistnevnte har forfatterene også innarbeidet hovedkarakterene i de andre historiene inn i deres novelle.

De andre bøkene er av samme forfatter, Rainbow Rowell, og har titlene Fangirl og Eleanor and Parks. Jeg har ikke hørt annet en ros om bøkene og forfatteren, og jeg har selv gått til innkjøp av Eleanor and Parks og gleder meg til å få lest den så snart som råd. Disse er contemporary historier som handler om vanlige mennesker, som mange anmeldere mener at de kan kjenne seg igjen i.

De siste bøkene jeg vil nevne er klassikere, jeg har helt falt for den romantiske perioden og kan ikke anbefale dette nok for dem som interesserer seg for det samme. Pride and Prejudice (Stolthet og Fordom) av Jane Austen er en bok jeg anbefaler med hele mitt hjerte. En annen jeg har fått anbefalt er Jane Eyre av Charlotte Brönte. Om du eller din venn ikke er like interessert i bøker eller syns det blir for tungt språk så anbefaler jeg filmversjonene av bøkene. "Pride og Prejudice" med Keira Knightly i hovedrollen fra 2005 og "Jane Eyre" med Mia Wasikowska fra 2011.


Klikk på boktittlene for å bli tatt til bokens side på goodreads.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar