29.07.2013

This is What Happy Looks Like av Jennifer E. Smith

Forfatter: Jennifer E. Smith
Utgitt: 2. april 2013
Forlag: Headline Publishing Group
Språk: Engelsk
Medium: Kindle
Kjøp fra BookDepository

Ved et uhell klarer superstjernen Graham Larkin å sende en e-post til Ellie O'Niell. De utvikler et vennskap over mail, uten å vite hvem den andre personen virkelig er. Ellie røper derimot hvor hun kommer fra. Graham order dermed at hans film skal spilles inn i hjembygden hennes, uten at hun vet det. Planen hans var å få møte henne. Det blir derimot vanskeligere enn han hadde trodd. Ellie er mediesky og moren nekter henne å møte Graham. Hva kan ligge bak alt dette?

Historien tar sted i en liten by i Maine, der de nå flyttes inn en stor filmproduksjon. Graham, som er stjernen i filmen, er på let etter Ellie, en jente han har møtt på nettet. Han har først problemer med å finne henne, men når de endelig møtes trekker hun seg unna. Hun gir derimot snart opp å unngå han og forholdet mellom den begynner å utvikle seg. Det er derimot noen hindringer som truer med å dra dem fra hverandre. Den pene skuespilleren som Graham arbeider med, overaggressiv paparazzi, Ellie sin hemmelige fortid og viten om at Graham engang skal hjem igjen til LA.

Graham føler seg delt mellom to versjoner av seg selv. En versjon der han ikke føler seg som et vanlig menneske. Han trekker seg unna alle, og har til og med skubbet familien sin ut av livet sitt. Denne andre versjonen som Ellie bringer ut i ham minner han mer om den vanlige, lykkelige gutten han var før karrieren hans startet. Ellie er en helt ordinær jente. Hun vil veldig gjerne være medd Graham men er redd for alt oppstyret rundt han. Hun er også sta og modig, noe som definerer henne som karakter. De få andre karakterene i boka var derimot veldig overfladiske.

Historien var helt ok i denne boka. Man hadde de typiske klisjeene som superstjerne møter vanlig jente. Men det lå også en helt ny historie om Ellie sin bakgrunn som gjorde det hele litt mer spennenes. Jeg likte derimot ikke karakteren Ellie noe serlig godt, så det var fint at annet hvert kapittel var fra Graham sin synsvinkel. Jeg hadde også samme problem med denne boken som jeg hadde med en annen bok jeg har lest av den samme forfatteren. Det var det at jeg aldri helt klarte å leve meg inn i historien. Jeg syns ikke noe særlig synd i personene og til tider irriterte jeg meg mer over hva de gjorde, enn jeg heiet på dem. Men alt i alt var historien ok, og søt og dermed en grei sommerbok + se det søte coveret da!


3 / 5

4 kommentarer:

  1. Jeg likte forfatterens første bok veldig godt, den var sjarmerende syntes jeg :) Denne høres ikke like god ut, men jeg skal nok gi den en sjanse allikevel en vakker dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte også historien i hennes første bok bedre. Men ja, skader ikke å prøve tenkte jeg da jeg plukket opp denne :D

      Slett
  2. Jeg har ikke lest noen av bøkene hun har skrevet, men de er på listen min ;) Denne virker søt, men jeg bekymrer meg litt for karakterene når du sier at du ikke likte henne noe særlig. For meg blir leseopplevelsen altfor avhengig av om jeg liker karakterene eller ikke, dessverre.. Men coveret er helt nydelig :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, karakteren avgjør mye for meg også. Det er utrolig mange som elsker bøker selv om de ikke liker karakterene, men jeg er virkelig ikke en av dem. Skal helt ærlig si at en av grunnene til at jeg leste boken var det vakre coveret!

      Slett