05.04.2012

Half-Blood / Pure av Jennifer L. Armentrout

Forfatter: Jennifer L. Armentrout
Utgitt: 3. april 2012
Forlag: Spencer Hill Press
Språk: Engelsk 
Medium: Kindle
Serie: Covenant # 1 og # 2
Kjøp fra BookDepository

Jeg klarte ikke å slutte å lese I denne, satt oppe til klokken fem på natten fordi jeg ville vite hva som skjedde videre. Den handler om Alex som bor på en skole der hun trenes opp til å bli en Sentinel. Det de som bekjemper de onde Daimonsene som er ute etter å drepe Alex sin rase, Half-Bloods, og den andre rasen, Pure-Bloods. Jeg vil ikke skrive så mye mer enn dette, siden dette er den andre boka i en serie.

Den første halvdelen av den første boka, Half-Blood er en ganske greit en kopi av Vampire Academy serien til Richelle Meade. Hovedkarakterene i begge bøkene handler uten å tenke, de har begge en stor munn og sier det de mener. Jentene var begge borte fra skolen lenge og etter tilslutt å bli dradd tilbake av en hot type havner de på rektors kontor. Her blir de nesten utvist men den deilige typen som dro de tilbake til skolen melder seg som frivillig til å trene jentene over ferien. Samfunnene (klasseforskjellene) i begge bøkene er også veldig like, viss du ser bort i fra forskjellen at de ene er vampyrer og de andre stammer fra de greske gudene.

Selv om de er en ripoff av den fantastiske Vampire Academy serien så elsker jeg disse bøkene. Forfatteren skriver bra, og jeg må si jeg forelsket meg i karakterene ganske tidlig. Den andre boken i serien har forfatteren sin egen lille tvist. Alex må ta enda flere valg, noe hun aldri har vert flink til. Hun møter død, kjærlighetsproblemer og vel det vanlige noen-har-tenkt-til-å-drepe-meg problemet. For min del var boken over alt for fort, og neste bok kommer ikke før i oktober. Bu-hu.

anbefales dersom du liker: Vampire Academy, Kick-Ass heltinner, gresk mytologi

5 / 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar